Trets d'identitat. 

El centre té el ferm propòsit de consolidar un projecte educatiu de centre fet i pensat pels i amb els infants. Un projecte escolar que pretén consolidar un model educatiu pensat per afavorir l’acompanyament respectuós de cada infant, per potenciar els aprenentatges amb sentit fent que cada infant i jove trobi el seu lloc a l’escola, impulsant el treball col·lectiu en equip i en societat tot mantenint una actitud oberta, crítica i compromesa amb la comunitat, l’entorn proper, el barri i la ciutat.

L’escola és un centre de dues línies amb l’excepció de les dues primeres promocions on hi ha 3 cursos per nivell respectivament. Cal destacar també que l’escola, es transformarà en un Institut-Escola, acollirà infants des dels 3 anys fins als 16 anys. 

Què fem? 

A l’escola entenem l’aprenentatge com un procés social, cognitiu i vital. Volem que els infants mantinguin la capacitat de descobrir, explorar i aprendre de forma natural i contínua. És per això que volem que l’escola ofereixi als infants moments, situacions i espais perquè això passi, tenint en compte que l’aprenentatge ha de tenir lloc en un context social i grupal com és l’escola.  Vetllem perquè la dimensió social de la vida a l’escola tingui un lloc destacat. Volem que els nostres infants aprenguin a ser, a estar i a fer tenint molt present el fet que cadascú és diferent, els processos i interessos que presenten són únics i tothom té necessitats i habilitats diferents que s’han d’atendre per tal que pugui avançar. 


Pilars pedagògics i bases que fonamenten el model educatiu. 

Treballem per fer que el centre escolar sigui una institució oberta a l’entorn, acollidora i respectuosa amb tothom siguin quines siguin les seves característiques, condicions, procedència o creences. Volem que l’escola sigui un lloc que crea oportunitats i que garanteix la convivència i la igualtat d’oportunitats per a tots els infants i per les seves famílies. 

Potenciem una metodologia de treball globalitzada, interdisciplinària, competencial, centrada en l'aprenent, flexible i crítica.

En definitiva, es tracta de fomentar propostes, històries i projectes d’investigació que tinguin en compte els següents aspectes bàsics:

  • els interessos de tot l’alumnat
  • l’agrupament flexible
  • el treball en equip
  • la flexibilitat i l’autoregulació del treball
  • la inclusió i l’activitat de tothom
  • el diàleg i la discussió com a motors de l’entesa i el treball col·lectiu
  • el compromís i el treball individual
  • l’autoavaluació o valoració de la feina feta

Com ens organitzem? 

És molt important que l’escola es posi al servei dels infants i de la seva educació i, per tant, l’organització del centre respongui a les necessitats de tothom i donant resposta col·lectiva i individual a tots els aprenents. 

Tot i que els infants al centre s’agrupen per nivells i cursos, procurem que, sempre que les dinàmiques i les característiques dels grups ho permetin, hi hagi moments i espais perquè aquests agrupaments siguin flexibles i permetin que els infants es relacionin entre ells, ja sigui a través de projectes que van més enllà d’aula, o d’activitats concretes que fomenten que els infants es barregin per treballar aspectes concrets.  

Els aprenentatges a l’escola no estan fragmentats, entenem l’aprenentatge com un procés global que requereix que els aprenents estiguin motivats i altament implicats en allò que passa a l’escola i al seu voltant. Aquest treball ha d’implicar tothom, ha de ser motivador, engrescador i ha de tenir sentit per a tothom. 

Els nostres pilars

Missió

- Escola oberta
- Respectuosa
- Inclusiva
- Global
- Orientada a tothom
- Creadora d'oportunitats
- Participativa

Visió

- Comrpomís amb la millora continua
- Orientada a la transformació com a eina de millora
- Promotora de la formació continuada
- Implicada i bolcada cap a la comunitat

Valors

- Acollidora i inclusiva
- Mirada crítica
- Respectuosa
- Coeducadora
- Equitativa
- Participativa i activa

Objectius prioritaris. 

  • Fomentar l’aprenentatge competencial, globalitzat i fonamentat en la
    implicació directa i compromesa dels aprenents. 
  • Impulsar metodologies basades en la indagació, la investigació i el treball per projectes. 
  • Engrescar els infants i joves a què siguin persones actives, inquietes, curioses i crítiques. 
  • Vetllar per fer possible la participació de la comunitat educativa. 
  • Aconseguir que el centre proporcioni en entorn segur on tothom se senti atès, apreciat i acceptat. 
  • Potenciar l'interès i la vinculació de tot allò que ens envolta. 
  • Incentivar l'autonomia, el compromís, el rigor i l'esforç en el treball diari. 

El treball a l’escola? 

Treballem perquè tot el que passa al centre respecti els ritmes, les necessitats i les potencialitats de tothom. Els infants són els principals protagonistes dels processos d’aprenentatges i la motivació és un element present sempre. Aquesta motivació acostuma a comportar implicació per part dels alumnes i aquests són elements essencials de l’autoregulació i de l’aprenentatge amb sentit. 

Aquests tipus de treball requereix que els docents estiguin organitzats i coordinats per poder donar resposta als interessos, les necessitats i als treballs que s’inicien a l’escola. 

De vegades aquest tipus de treball es presenta en format de propostes, d’històries, de projectes…, sigui com sigui pretenem:  

- Afavorir i incentivar l’adquisició d’aprenentatges amb sentit, partint dels coneixements previs dels alumnes, de les seves capacitats, les seves característiques i dels seus interessos.

- Potenciar les capacitats d’observació, d’anàlisi i l’experimentació com a eines que afavoreixin la construcció de vivències riques, diverses i que resultin en la construcció de coneixements i l’adquisició de competències.

- Fomentar la motivació dels alumnes, l’autonomia i la il·lusió per aprendre a partir d’interessos propis i/o col·lectius.

- Potenciar el treball en equip i la col·laboració entre els alumnes sense oblidar el desenvolupament individual de cada alumne.

- Procurar que els aprenentatges adquirits pels nostres alumnes siguin globalitzadors i interdisciplinaris, no parcel·lats en àrees del coneixement.

Criteris d'organització pedagògica. 

Per fer possible que la nostra proposta educativa sigui viable i efectiva, necessitem concebre l’educació i l’aprenentatge des de la seva globalitat, potenciant així els aprenentatges amb sentit, sense parcel·lar-los ni condicionar-los per horaris fragmentats ni per continguts tancats i recollits en llibres de text.

  • ​Organització per nivells (cursos). 
  • Desdoblaments en grups reduïts a educació infantil. 
  • Propostes de treball en petits grups a infantil i primària. 
  • Agrupacions per projectes; fomentant els interessos dels infants i la barreja de grups. 
  • Grups reduïts d'anglès a primària. 
  • Ús d'instal·lacions municipals (poliesportiu, biblioteca, plaça Kobe i casal de barri). 
  • Trobades en assemblees cada matí. 

Àmbits de participació i Col·laboració del centre. 

L'associació de famílies té un paper actiu dins l’escola, organitzant Grups de Treball i Reflexió sobre temes específics, els quals interessen a tota la comunitat educativa.


Com participen les famílies amb l’escola? 

Des de l’escola ens agrada que les famílies, com a part de la comunitat educativa, pugueu tenir una presència activa a l’escola i hi ha molts espais en els quals podeu participar:

- Propostes concretes dins del grup

Podem demanar-vos la vostra col·laboració per participar (perquè la família sigui experta o perquè pugui aportar alguna cosa) dins d’alguna de les històries que està vivint el grup. 

- Vocals del grup: A cada grup classe hi haurà un vocal que servirà d’enllaç entre l’escola i les famílies. Quan apareguin dubtes o neguits generals de grup es podran tractar en les reunions periòdiques que es realitzen amb l’equip directiu.

- Grups de treball: són grups promoguts per l’associació de famílies que es vertebren al voltant de diferents temàtiques intentant donar resposta a algunes necessitats que com a comunitat van sorgint. 

- Participació en jornades de treball: en alguns moments del curs es convoquen jornades de treball per a fer algun tipus de millora a l’escola on, naturalment, la participació és voluntària. Per exemple al jardí (moure mobiliari, plantar vegetació...), als espais interiors (muntar mobles...)

- Formant part activa de l’Associació de famílies

Projectes i activitats destacades del centre. 

Projecte FAIG (Programa experimental Fent per Aprendre, Imaginant Globalment)
Impulsat pel Departament d’Educació, el FAIG ens ofereix un acompanyament intensiu amb el propòsit d’impulsar canvis pedagògics profunds i fonamentats en la recerca, envers la creació de nous entorns d’aprenentatge amb sentit que situïn l’alumnat com a protagonista actiu i compromès. El programa facilita un marc de referència pedagògic que fonamenta l’aprenentatge per projectes “maker” com una oportunitat per connectar el currículum amb la vida de les persones aprenents i abordar els desafiaments socials actuals i reptes de futur, impulsant la personalització, l’empoderament, la creativitat i la consciència crítica, a mesura que aprenen i es construeixen com a habitants del món amb capacitat d’actuar per a millorar-lo.


Cookies

En aquest web es fan servir galetes. En cas que continuïs navegant, entendrem que acceptes la instal·lació d'aquestes tal com es detalla a la política de cookies. Més informació.